poniedziałek, 18 listopada 2019

Nastolatki na zdjęciach


Porozmawiajmy o fotografii...

Czym jest dla mnie, a czym dla Was? Czy lubicie się na zdjęciach i dlaczego nie? Czy jest coś takiego jak "fotogeniczność"?

Ostatnio spytałam mojej 12 letniej córki - Lenko, uważasz że jesteś ładna? Lubisz się na zdjęciach?
Odpowiedź mnie zaskoczyła... ale była szczera - Nie jestem ładna i nie lubię się na zdjęciach.

I ja... matka fotograf... takie zaskoczenie... Why?

Spytałam - a pokażesz mi zdjęcie dziewczynki, którą uważasz za ładną... ?

"Oczywiście"

I pokazała mi zdjęcie swojej ulubionej koleżanki z klasy, jednej z kilku ulubionych koleżanek.
Spytałam więc: "a Ona uważa tak samo? Uważa że jest ładna?

Otrzymałam odpowiedź: "Nie, ona uważa że to ja jestem ładna a ona nie jest"

To dopiero zadziwiające ... tak samo jest w dorosłym świecie, a zaczyna się już jak widać kiedy jesteśmy nastolatkami. Ktoś inny jest ładny, ktoś inny jest mądry, ktoś inny jest fajny... my ani ładne, ani mądre...

Zmieńmy to, codziennie, zmieniajmy przekonania w głowach i młodszych i starszych. Niech Wasze nastolatki wejdą w życie dorosłe z przekonaniem, że są ślicznymi dziewczynami, które będą pięknymi kobietami. I niech nie patrzą na wzorce, które wkładane są im do głowy przez tiktokowe ideały piękna... które nie istnieją. Bo zadarty nos, piegi, włosy jak burza... mogą być atutem a nie powodem do kompleksów.

Zmieńmy Świat!
Tym samym ruszam z ofertą fotograficzną dla nastolatek - mamy, tatusiowie, babcie, ciocie... zainwestujcie w swoje córki... one potrzebują spojrzeć na siebie z boku by ktoś im pokazał że są śliczne... że każda z nich jest śliczna, tylko trzeba w nich dostrzeć to coś.

I nie... nie jest to próżność... nie jest to budowanie ich próżności... to wkładanie do plecaka przyszłości małych cegiełek, które pozwolą im któregoś dnia zapakować swoje życie i iść w świat z odwagą, z pewnością, z głową wysoko uniesiona do góry. By mogły sobie powiedzieć - mogę wszystko!

A chłopcy? Jak jest z chłopcami nastolatkami? Czy mają tak samo? Mój 11 latek jeszcze w świecie innym niż - czy jestem przystojnym chłopakiem :)



Na zdjęciach Weronika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz